نحوه پلمپ دفاتر در سال 1404

روش انجام پلمپ دفاتر در سال 1404
شرکت آریا تدبیر ذهن تولید کننده نرم افزار مالی و حسابداری آریا تدبیر در این مقاله مراحل لازم برای پلمپ دفاتر قانونی را به طور کامل برای شما توضیح میدهد. با دنبال کردن این مراحل، میتوانید به راحتی فرآیند درخواست و امضای الکترونیکی دفاتر خود را تکمیل کنید.
مراحل انجام پلمپ دفاتر سال 1404
برای ثبت درخواست پلمپ دفاتر تجاری، لازم است به سامانه اختصاصی پلمپ دفاتر قانونی شرکتها به نشانی https://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید. پس از ورود به سامانه، به بخش «پذیرش اظهارنامه پلمپ الکترونیک» بروید و مراحل مربوطه را تکمیل کنید.
در مرحله اول، نوع متقاضی پلمپ (شخص حقیقی یا حقوقی) را انتخاب کنید. برای اشخاص حقوقی، اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی ثبتشده در مرجع ثبت شرکتها را وارد نمایید.
شناسه ملی و شماره رهگیری پرونده مالیاتی خود را وارد کنید. در این مرحله، اطلاعات مربوط به شخص حقوقی برای شما نمایش داده خواهد شد.
اگر شماره رهگیری پرونده مالیاتی خود را نمیدانید، میتوانید به وبسایت my.tax.gov.ir مراجعه کنید. شماره رهگیری در بخش «داشبورد مالیاتی» و قسمت «دسترسی سریع به پروندههای مالیاتی» قابل مشاهده است.
پس از یافتن شماره رهگیری و ورود به مرحله بعد، اطلاعات متقاضی پلمپ نمایش داده میشود. این اطلاعات را بررسی کرده و در بخش مربوط به اطلاعات سال مالی، گزینههای زیر را تکمیل کنید:
- نوع تقویم سال مالی: شمسی
- شروع سال مالی: سال مالی آینده (1404)
- جزئیات ماه و روز مالی: تاریخ مربوطه را انتخاب کنید.
اطلاعات مربوط به مشخصات امضاکننده دفاتر قانونی را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که امضاکننده دفاتر باید امکان امضای الکترونیک را داشته باشد.
پس از تکمیل مشخصات، به مرحله تأیید صحت اطلاعات منتقل میشوید.
تاریخ دفاتر و مشخصات امضاکننده را با دقت بررسی کنید (اعتبار دفاتر مربوط به این درخواست) و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، گزینه پذیرش نهایی را تایید نمایید.
پس از تایید پذیرش نهایی، صفحهای حاوی شماره پیگیری، مشخصات شرکت و وضعیت پذیرش برای شما نمایش داده خواهد شد.
پیشنویس متن اظهارنامه را با دقت مطالعه کرده و تایید نمایید. پس از تایید و وارد کردن کد امنیتی، به مرحله پرداخت منتقل خواهید شد.
پس از انجام پرداخت، وضعیت پرداخت به “پرداخت شده” تغییر خواهد کرد. لطفاً اطلاعات این صفحه، شامل شماره پیگیری و وضعیت پرداخت، را چاپ کنید.
در مرحله نهایی، نوبت به امضای الکترونیکی دفاتر میرسد. برای انجام امضای الکترونیکی، وارد سامانه ثبت من به آدرس https://my.ssaa.ir/user/login شوید و کد ملی و رمز ارسالشده برای شما را وارد نمایید.
در قسمت بالا سمت چپ، یک آیکون زنگوله وجود دارد که پیامی برای شما ثبت شده است. وارد این پیام شوید و پیامی با عنوان “شما یک سند امضاء نشده دارید” مشاهده خواهید کرد. وارد این پیام شده و روی گزینه “امضاء” کلیک کنید، سپس به قسمت “گواهی امضاء” رفته و روی آن کلیک نمایید.
پس از امضای الکترونیکی، میتوانید فایل سند را دریافت کنید.
چگونه میتوانم فایل سند امضاشده را دریافت کنم؟
پس از امضای الکترونیکی، شما میتوانید فایل سند را دریافت کنید.
برای امضای الکترونیک چه کاری باید انجام دهم؟
وارد پیام “شما یک سند امضاء نشده دارید” شده و روی گزینه “امضاء” کلیک کنید. سپس به قسمت “گواهی امضاء” رفته و روی آن کلیک نمایید.
چطور به پیامهای سامانه دسترسی پیدا کنم؟
در قسمت بالا سمت چپ، آیکون زنگوله وجود دارد که پیامی برای شما ثبت شده است. وارد این پیام شوید و پیامی با عنوان “شما یک سند امضاء نشده دارید” مشاهده خواهید کرد.
جستجو
حساب شما
دسته بندی ها
- خدمات پس از فروش (23)
- فروش و CRM (11)
- مالی و حسابداری (36)
- هوش تجاری (9)
پست های اخیر
-
راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیک
3 اردیبهشت, 1404 6 -
نقش هوش تجاری در پیش بینی کسب وکار در ایران
31 فروردین, 1404 -
بهترین زمان برای تعویض نرم افزار حسابداری
28 فروردین, 1404 -
اتوماسیون فرآیندهای مالی و کاهش هزینه منابع انسانی
25 فروردین, 1404 -
هوش تجاری در نرمافزارهای حسابداری
24 فروردین, 1404
بسیار عالی و کاریردی
سلام .سپاس از شما .خیلی عالی بود
خیلی خوب بود فقط ای کاش ویدئو هم داشت. آموزش لیست بیمه هم بزارین لطفا
ممنونم. لیست بیمه در دست تهیه میباشد.
ممنون خسته نباشید لطفا مراحل تهیه لیست بیمه جدید رو هم بگذارید
ممنون از نظرتون. حتما تهیه میکنیم
خیلی خوب بود لطفا نحوه ی دریافت امضا الکترونیک رو هم بزارید
ممنونم. در حال تهیه میباشد
سلام من تایید نهایی نکردم الان میخوام از اول اطلاعات رو وارد کنم میگه این اطلاعات وجود داره نمیتونم برم مزحله بعذ چیکار بایذ کنم؟؟
سلام .درسامانه ثبت شرکتها وارد شوید و در قسمت پیگیری درخواست شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام را بزنید .نوع درخواست را انتخاب کنید اظهارنامه پلمپ دفاتر و مشخصات را وارد کنید
در صورت حل نشدن مشکل با شماره 88421529 تماس بگیرین. با تشکر
با سلام بسیار عالی و کاربردی
فقط اینکه من کار کردم تا این قسمتی که شما فرمودین آخه قبلا یه قسمتی داشت که دفاترو انتخاب میکردیم بعد میرفتیم هزینه های دفاتری که قراره برامون بیاد رو پرداخت میکردیم الان این قسمتارو نداره و چی میشه؟؟؟
سلام .ور آخر ثبت پلمپ فقط هزینه پلمپ را پرداخت کنید .دفاتر فیزیکی حذف شده .۵۰۳۰۰۰ ریال را پرداخت کنید پلمپ دفاتر تکمیل میشود. بعد برای امضا به ثبت من مراجعه کنید